dimecres, 16 de desembre del 2015

22@POLY


1.    MAQUETA 3D

1.1. Introducció (explicació del motiu per triar la forma de la maqueta).

L’objectiu del meu projecte era crear un objecte que permetés explicar d’una manera divertida i amena la transformació del barri industrial del Poblenou a l’actual districte del 22@. Les transformacions arquitectòniques que ha patit el barri en els últims anys han estat molt destacades i considero que és important transmetre i conservar la historia d’un territori tan proper com és el propi barri on vivim.
El 22@poly és una adaptació del clàssic joc de taula Monopoly traslladat al barri de Poblenou. D’aquesta manera els llocs del taulell són carrers, places i estacions de metro del barri i es planteja el joc com que els jugadors són empresaris especuladors que volen comprar els terrenys per construir gratacels, hotels i oficines. El funcionament és el mateix que en el Monopoly clàssic, però hi ha un concepte a transmetre més enllà.
Es tractaria d’un paral·lelisme entre el joc i la situació actual del barri del Poblenou


1.2. Funcionalitat, expressivitat (utilitat i materials de la maqueta i definitius)

El 22@poly és un joc divulgatiu i la seva funció és l’entreteniment alhora que aprens una mica d’història sobre el barri del Poblenou i la seva trajectòria.

Els materials utilitzats per la maqueta són:  cartró per al packaging i el taulell, cartolina per a les targetes de carrers, Sort i LaCaixa, paper per als bitllets i plastilina per a les fitxes de cada jugador. Les dimensions del taulell de joc són de 29 x 29 cm i les del packaging de 30 x 30 x 4 cm

Per a l’objecte-joc definitiu els materials serien el més semblant possible als del joc original, que en realitat són bastant similars als utilitzats a la maqueta però amb acabats més acurats.
El taulell de joc estaria fet amb cartró gris folrat amb tela, les cases i hotels amb plàstic, els bitllets amb paper imprès i targetes amb cartolina estucada amb un gruix d'aproximadament 200gr/m2.
Una part important del material el formarien les peces de cada jugador. Com en el joc original estarien fetes de peltre, un aliatge d’estany, coure, antimoni i plom.
Les mides del joc definitiu serien també com el joc original:
-Taulell 50 x 50 cm (desplegat) 25 x 25 (plegat)
- Packaging 26 x 40  x 5 cm


1.3. Dibuixos figuratius ( de ideació de la forma )

LA IDEA: El joc del Monolpoly és un dels més tematitzats del mercat. No només les ciutats més “destacades” tenen una versió pròpia del Monolpoly (amb els carrers i les targetes adaptades al territori) sinó que actualment hi ha Monopolys de moltíssimes varietats de temàtiques: series, dibuixos animats, llibres, etc.La diversificació o adaptació a diferents zones i temàtiques va ser la idea que em va fer tirar endavant aquest producte. A les imatges a continuació hi ha alguns exemples:



LA FORMA: al tractar-se de l’adaptació d’un joc ja existent la forma del producte final es basa en el joc real. Com veurem però, la maqueta presenta algunes variacions ja que estava limitada pel material i els recursos a utilitzar. M’ha semblat interessant destacar el plegat del taulell de molts jocs de taula per economitzar espai en el packaging. Seria el mateix format que utilitzaria el producte real:



1.4. Fotografies del procés

Taller de motlles

1.5. Fotografia de la peça (diferents punts de vista)






1.6.  Fotomuntatge ( Canvi d’escala o de materials) 


2.    CARTELL  
 
 2.1.  Explicació dels recursos de la sintaxi de la publicitat que es fan servir en el anunci proposat.
Per a l’elaboració del cartell he utilitzat la figura retòrica de la antítesis, en la que es presenten dos imatges o conceptes i es contraposen entre ells. 
En aquest cas es contraposen la idea de passat del territori al que fa referència el joc amb el present del barri.

     2.2. Perfil de la empresa triada  
El joc estaria patrocinat pel La Xemeneia, la Coordinadora d’entitats juvenils del Poblenou. Es tracta d’una entitat sense ànim de lucre que engloba les diferents associacions dedicades als joves des d’esplais fins a grups de trobada.
L’entitat gestionaria el disseny, la producció i la distribució del producte com eina per a promoure la pertinença de barri.

2.3. Perfil del comprador o client.
L’edat recomanada per al joc és a partir dels 8 anys. No és però un producte exclusiu per a nens.
Es tracta d’un producte molt local, per tant el comprador o client objectiu serien totes aquelles persones o fins i tot entitats implicades en el barri, independentment de la seva edat o sexe.

2.4. Documentació d'anuncis relacionats amb la marca i d'anunci de la competència.
 









       2.5. Documentació d'anuncis relacionats amb el recurs publicitari que fareu servir.





      2.6. Explicació de la tipografia triada. 
 La tipografia triada és una Century Gothic. Es tracta d’una tipografia de pal sec i geomètrica. Les connotacions que transmeten aquest tipus de tipografies són actualitat i neutralitat, al contrari que les tipografies romanes o amb serifa que transmeten més serietat i un estil més “clàssic”. 
He triat aquesta tipografia per donar un aire més actual i desenfadat a la imatge. La tipografia triada permet transmetre un missatge seriós però alhora proper al lector. El text i la seva forma són reivindicatius sense caure en l’adjectiu “radical” que sol caracteritzar aquest tipus de publicitat. 

                                    
             2.7. Fotos inicials per fer l'anunci
 
Exemples d’inspiració:





2.8. Connotacions de l'anunci 


L’anunci contraposa dos estats del barri en el temps: el passat i tot el que comporta per al veïnat (història, tradició, identitat) i el present, marcat per l’especulació immobiliària sense restriccions. La transformació d’un estat a l’altre (del passat al present) és fa mitjançant el joc que s’anuncia, ja que aquest consisteix en la compra i venda de terrenys per construir edificis, hotels, etc...
El funcionament del joc és un paral·lelisme entre la realitat al barri i les transformacions urbanístiques que s’estan duent a terme amb el present, on els grans empresaris han comprat antics terrenys fabrils per construir hotels i oficines deixant de banda els habitatges o els recursos socials que el barri podia necessitar.
El joc i el cartell que el promociona funcionen com a propaganda reivindicativa dels veïns i veïnes del barri de Poblenou.


      2.9. Imatge de l'anunci definitiu amb el lema i la marca. 



   








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada