Treball de
Disseny
1.
MAQUETA 3D
1.1.
Introducció (explicació del
motiu per triar la forma de la maqueta)
La
maqueta que es planteja consisteix en un recipient ovalat i transparent amb un
mesurador que va marcant quina quantitat de material portem reciclat, de manera
que amb diversos recipients permet fer una comparació del grau en el que els
mateixos es van omplint. El que es busca es fer servir aquesta comparació a
mode de competició amb l’intenció de motivar als infants a ser el grup que més
recicla. Aquesta idea respon a un procés de gamificació
d’una realitat que està a l’ordre del dia com és el reciclatge. L’objectiu és
el d’apropar als infants al concepte de reciclatge a través del joc, i fer-los-hi
veure la seva importància i conscienciar-los de la repercussió que poden tenir
petits actes de reciclatge com el que proposa l’objecte plantejat.
1.2.
Funcionalitat,
expressivitat (utilitat i materials de la peça de prova i definitius)
La funcionalitat de la peça proposada seria, d’una banda, la de servir de contenidor de reciclatge per un tipus de material concret, i de l’altra, promoure un repte en els infants per tal d’arribar a omplir el recipient i aconseguir que el seu grup sigui el primer en emplenar-lo per complet, ergo els guanyadors. El mesurador que figura al recipient fa que l’avanç sigui fàcilment visible i quantificable, i que constitueixi un element motivador i lúdic. El material utilitzat en la fabricació de la peça ha de complir el requisit de ser transparent per tal de poder veure i mesurar els residus que es van reciclant.
La peça de prova s’ha fabricat amb material reciclat (ampolla d’aigua i revistes) per tal de ser conseqüents amb la idea en la que es basa. El material definitiu que proposaria seria el de plàstic biodegradable o plàstic reciclat, per tal de que tot tingui una coherència amb la voluntat de reciclar i de ser respectuós amb el medi ambient.
La funcionalitat de la peça proposada seria, d’una banda, la de servir de contenidor de reciclatge per un tipus de material concret, i de l’altra, promoure un repte en els infants per tal d’arribar a omplir el recipient i aconseguir que el seu grup sigui el primer en emplenar-lo per complet, ergo els guanyadors. El mesurador que figura al recipient fa que l’avanç sigui fàcilment visible i quantificable, i que constitueixi un element motivador i lúdic. El material utilitzat en la fabricació de la peça ha de complir el requisit de ser transparent per tal de poder veure i mesurar els residus que es van reciclant.
La peça de prova s’ha fabricat amb material reciclat (ampolla d’aigua i revistes) per tal de ser conseqüents amb la idea en la que es basa. El material definitiu que proposaria seria el de plàstic biodegradable o plàstic reciclat, per tal de que tot tingui una coherència amb la voluntat de reciclar i de ser respectuós amb el medi ambient.
1.3.
Fotografies del procés
2.
CARTELL
PUBLICITARI
2.2.
Explicació dels recursos de
la sintaxi de la publicitat que es fan servir en l’anunci proposat
L’anunci
juga amb el recurs de la metàfora o símil, en tant que agafa referències del
món dels videojocs per representar la voluntat lúdica de la proposta. D’altra
banda, també té un element de fantasia, integrant elements d’un món imaginatiu
com és el dels videojocs (el “+1” i la fletxa) en un escenari normal d’un pati
escolar.
2.3.
Perfil de l’empresa
triada
L’empresa que produiria el producte
seria Ecoembes, una
empresa especialitzada en reciclatge que promou campanyes de sensibilització i
conscienciació a la societat.
2.4.
Perfil del comprador o
client
El producte partiria de la voluntat d’inserir-se dins d’un projecte de la
Generalitat per a promoure el reciclatge, com podria ser la campanya “envàs on vas”. A
partir d’aquesta premissa, es podria dir que els destinataris principals serien
els centres escolars tant públics com privats, però també associacions,
esplais, o altres institucions relacionades amb el món infantil que tinguin la
voluntat de promoure el reciclatge en les seves instal·lacions. En tot cas, no
es tractaria d’un producte de comercialització particular.
2.6.
Procés de creació del cartell publicitari
2.7. Connotacions de l'anunci
L’anunci té connotacions lúdiques pels símils de videojocs que s’han fet servir, i de positivitat derivada de l’utilització de colors primaris de tonalitats vives. Tanmateix, la lectura i missatge de l’anunci són simples ja que la pretensió és que sigui comprès també pel públic infantil.
2.7. Connotacions de l'anunci
L’anunci té connotacions lúdiques pels símils de videojocs que s’han fet servir, i de positivitat derivada de l’utilització de colors primaris de tonalitats vives. Tanmateix, la lectura i missatge de l’anunci són simples ja que la pretensió és que sigui comprès també pel públic infantil.
Marta Navarro
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada